loading...
A E M - IAUKhSh
دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 90 چهارشنبه 25 مرداد 1391 نظرات (0)
دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 74 چهارشنبه 10 خرداد 1391 نظرات (9)

 

پیام تسلیت 14 خرداد
ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم
در ره عشق جگر دار تر از صد مردیم
هر زمان بوی خمینی(ره)به سر ما افتد
دور سید علی خامنه ای(مد ظله) میگردیم
درسته که رحلت امام جانسوز
اما ما  رهبری چون خمینی داریم که خدا بهمون داده و انشاالله سایش از سرمون کم نشه


 

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 87 سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 نظرات (0)



 معرفي همايش ملی علمی- کاربردی مددکاری اجتماعی
بحث بنیادی نقشه جامع علمی کشور فرصتی است کم نظیر جهت توسعه رشته های علمی کاربردی، مددکاری اجتماعی، تلاش همه جانبه توأم با همدلی و تفاهم مدیران ، سیاستگزاران و برنامه ریزان ارشد را طلب  می کند.
دانشگاه آزاداسلامی واحد خمینی شهر از سال 1375 اقدام به دایر نمودن رشته مددکاری اجتماعی نمود و تاکنون حدود 608 فارغ التحصیل داشته است. که در بسیاری از سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی مشغول خدمت رسانی به جامع می باشند و هم اکنون درصدد راه اندازی دوره های کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی و کارشناسی خدمت اجتماعی است.
لذا در راستای اهداف فوق با برگزاری دومين همایش علمی کاربردی مددکاری اجتماعی از اساتید، صاحبنظران ،کارشناسان و دانشجویان علاقه مند دعوت می نماید با ارسال مقاله  و شرکت در همایش فوق باعث غنای علمی همایش گردند.


تقویم همایش

مهلت ارسال مقالات

91.02.15

اعلام پذیرش مشروط مقاله و نتایج داوری اولیه

91.02.20

مهلت ثبت نام

91.02.15

زمان برگزاری

91.03.04

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 115 سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

وباز هم کتابی جدید و مفید در جامعه مددکاران اجتماعی

انتشار کتاب مبانی مددکاری اجتماعی با تالیف جدید


مولفان

قاسم قجاوند

زهرا قجاوند

دکتر کاظم قجاوند

     Yellضمن تقدیر و تشکر از زحمات شما استاد عزیز جناب Yellدکتر کاظم قجاوند هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهرYell چاپ و انتشار این کتاب را به شما و به جامعه مددکاری اجتماعی تبریک عرض می نماییم.Yell

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 74 جمعه 15 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

 
جستارهایی در زمینه ازدواج بهنگام و علل افزایش سن در ازدواج  
    
پرهیز از تأخیر در امر ازدواج
ازدواج، مسئله مهمی است که اگر در زمان مناسبش صورت بگیرد، شکلی موفق می‏یابد. حال آنکه تأخیر بیش از حد در ازدواج، آثار مخربی برای فرد و جامعه در پی دارد.
دست‏آوردهای تشکیل زندگی مشترک، بر کل سرنوشت فرد اثرگذار است و اگر در زمانی زودتر از موعد یا دیر هنگام به آن اقدام شود، تأثیر مورد انتظار را بر زندگی فرد و جامعه نخواهد داشت. نیاز واقعی به ازدواج، مانند درختی است که ریشه‏هایش در خاک وجود انسان استقرار یافته و دیگر جدا از او نیست، بلکه جزئی از وجود اوست. بر این اساس، بی‏توجهی به نیاز واقعی خود و برآوردن دیر هنگام آن، سبب بروز مشکلات روحی و روانی برای شخص می‏شود و او را از آرامشی که لازمه طبیعی یک ازدواج بهنگام است، محروم می‏سازد.
پیام متن:
تأخیر در ازدواج، گاه اختلال‏های روحی و روانی در فرد ایجاد می‏کند.
ازدواج بهنگام
نیاز جنسی، بخش جدایی‏ناپذیر ماهیت زیستی - روانی و اجتماعی انسان است که چگونگی پاسخ‏گویی به آن، نقش بسیار مهمی در سلامت روانی فرد و جامعه دارد. بر اساس آموزه‏های دینی، تأمین این نیاز از راه شرعی و معقول ازدواج، آن هم در زمان مناسب سبب ایجاد آرامش خاطر، رشد شخصیت و استمرار حیات سالم بشری می‏شود. حال اگر چنین امکانی فراهم نیاید، انحراف‏های جنسی و بی‏بندوباری‏های اخلاقی رخ می‏دهد. «اسلام در تأسیس کانون زندگی مشترک، به عنوان یکی از بهترین و مهم‏ترین رسوم اجتماعی انسان‏ها، اگرچه سن خاص و معینی را توصیه نمی‏کند، بلوغ نکاح را به معنای رسیدن به سن حصول استعداد و آمادگی ازدواج و میل فرد به همسرداری و سرپرستی خانواده یادآور می‏شود.» بدین ترتیب، معیار درست ازدواج، احساس نیاز به ازدواج، قدرت تولیدنسل و رسیدن به حد رشد؛ یعنی توانایی بر تشخیص مصلحت خویش است. سیره معصومین علیهاالسلام در تعیین سن ازدواج، ترغیب پیروان به ازدواج در آغاز جوانی است. پیامبر اکرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله در این باره می‏فرماید:
هیچ جوانی نیست که در دوره جوانی خود ازدواج کند، مگر آنکه شیطان فریاد برآورد: وای بر او، دو سوم دینش را از (گزند) من حفظ کرد، باشد که در حفظ یک سوم دیگر، تقوای خدا در پیش گیرد.
پیام متن:

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 200 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (2)
چه ازدواج کرده باشید، چه نکرده باشید، باید این را بخوانید!

وقتی آن شب از سر کار به خانه برگشتم، همسرم داشت غذا را آماده می‌کرد، دست او را گرفتم و گفتم، باید چیزی را به تو بگویم. او نشست و به آرامی مشغول غذا خوردن شد. غم و ناراحتی توی چشمان
ش را خوب می‌دیدم.

یکدفعه نفهمیدم چطور دهانم را باز کردم. اما باید به او می‌گفتم که در ذهنم چه می‌گذرد. من طلاق می‌خواستم. به آرامی موضوع را مطرح کردم. به نظر نمی‌رسید که از حرفهایم ناراحت شده باشد، فقط به نرمی پرسید، چرا؟

از جواب دادن به سوالش سر باز زدم. این باعث شد عصبانی شود. ظرف غذایش را به کناری پرت کرد و سرم داد کشید، تو مرد نیستی! آن شب، دیگر اصلاً با هم حرف نزدیم. او گریه می‌کرد. می‌دانم دوست داشت بداند که چه بر سر زندگی‌اش آمده است. اما واقعاً نمی‌توانستم جواب قانع‌کننده‌ای به او بدهم. من دیگر دوستش نداشتم، فقط دلم برایش می‌سوخت.


دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 87 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

تلویزیون از کودکان نابغه نمی سازد


زمان در سالهای اولیه زندگی یک کودک ارزش زیادی دارد، او هر چه شما انجام دهید را تماشا می کند و می آموزد
این ادعا همیشه خوب به نظر می رسد، کودک را جلوی ویدئو یا تلویزیون بنشانید، سپس در زمان کوتاهی او حرف زدن را یاد میگیرد و باهوش تر از بچه ی همسایه می شود. در آخرین مطالعات انجام شده بروی تاثیر برنامه های محبوب تلویزیونی بر کودکان، به نظر می رسد این امر بیشتر از آنکه خوب باشد، مضر است و حتی ممکن است در کودکان تاخیر تکلم ایجاد کند.

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 95 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

تعريف سازمان غير دولتي
NGO مخفف اصطلاح (Non Governmental Organization)
 معادل فارسي كلمه سازمان غير دولتي است. تشكل غير دولتي سازماني با شخصيت حقوقي مستقل، غير دولتي و غيرانتفاعي است كه براي انجام فعاليت داوطلبانه با گرايش هاي غير سياسي و براساس قانونمندي و اساسنامه مدون و با رعايت چارچوب قوانين موضوعه كشور و مفاد آئين نامه هاي اجرايي آن فعاليت
مي نمايد.با توجه به معيارهاي بين المللي سازمان غير دولتي اينگونه تعريف مي‌شود : (يك سازمان مستقل، غير دولتي و داوطلبانه از گروهي از شهروندان كه با يك هدف مشترك اجتماعي گرد هم مي آيند و در مقابل آن قشر از مردم كه ادعاي خدمت به آنها را دارند، مسئول مي‌باشند).
سازمانهاي غير دولتي جوانان
كشور ايران با حضور جمعيت گسترده جوانان داراي منابع انساني عظيم و قابل سرمايه گذاري است. اينكه جوانان يك فرصت باشند يا بدل به يك تهديدواقعي شوند به نوع نگاه مديران جامعه ايران و نيز به نوع سياستگذاري و برنامه ريزي در امور جوانان مربوط است. در صورتيكه يك حوزه عمومي قوي و پويا باعث جلب مشاركت جوانان شود و حضور سازمان يافته جوانان در سطح ملي و به ويژه در قالبهاي غيردولتي و خود جوش به رسميت شناخته شود و نتايج مشاركت اجتماعي و دريافتهاي جوانان دركل جامعه مؤثر و نافذ گردد، مي توان اميدوار بود جوانان ضمن هويت يابي مؤثر در دوران جواني، وارد فرايند كامل ادغام اجتماعي شوند و با احساس يگانگي با جامعه، نقش تأثير گذار خود را در قالب موتور محركه توسعه اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي به اجرا در آورند.قابل ذكر است سازمانهاي غيردولتي جوانان در محدوده سني 14 تا 29 سال مي‌تواننداز طريق سازمان ملي جوانان اعتبار نامه فعاليت دريافت نمايند.
ويژگي هاي سازمان غير دولتي
بخشي از ويژگي هاي لازم براي يك سازمان غيردولتي به شرح ذيل مي‌باشد:
1- داوطلبانه بودن
2- خود جوشي و نياز طبيعي (پاسخگويي به نيازهاي بخشي ازجامعه
3- هويت و شخصيت مستقل (غير دولتي)
4- غيرانتفاعي و غير تجاري بودن
5- غير سياسي بودن
6- داراي هدف و برنامه فعاليت مشخص
7- داراي نظام عضو گيري
8- داراي اساسنامه مدون و آئين نامه هاي اجرايي
9- ملزم به رعايت چارچوب قوانين موضوعه كشور
10-داراي اركان و ساختار تشكيلاتي 
11- شفافيت و پاسخگويي
12- باانگيزه بالا و متعهد

 || نویسنده: محمدرضا حسن نژاد||

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 78 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

کودک آزاری   کودک آزاری باید گزارش شود و چرا؟
قربانیان آزار احتیاج به کمک دارند. آزاردهندگان هم احتیاج به کمک دارند. زیرا هر دو آنها قربانیانی هستند که در حلقه رفتارهای وحشیگرانه و بی رحم گرفتارند . مهم است که به نکات زیر در این رابطه توجه کنیم:
-بیشتر افراد والدین بددهنی و فحاشی فرزندان خود را بسیار هم دوست می دارند ولی نه درست ....
-بسیاری از آزاردهندگان خودشان در کودکی مورد آزار بوده اند.
-برای بسیاری از آزار دهندگان، مداوا و توانبخشی نتیجه مثبت دارد.
-آموزش کودکان آزار دیده شناخته شده به سلامت خود آنها و سلامت جامعه کودک کمک میکند. با این پیش فرض، بسیار مهم است که به آزار دهندگان کمک شود تا بتوانند به این سیکل معیوب پایان دهند...

......

نویسنده:ف.فخاری

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 71 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

چیستی خود شیفتگی؟
كلمه نارسنيوم از افسانه ي يوناني در مورد جواني به نام نارسيس برگرفته مي شود كه عاشق تصوير خود در آب شد .و چون هر گز نتوانست به تصوير دست يابد (تصوير ي كه فكر مي كرد پري دريايي باشد) غمگين گشت عاقبت مُرد .
نشانه هاي مختلفي در اختلال خود شيفته وجود دارد از جمله : احساس افراطي اهميت داشتن وانتظار التافات ويژه : نياز به توجه مستمر، عزت نفس شكننده ، فقدان همدردي وعلاقه ديگران .
افراد داراي اين اختلال اغلب باروياهايي در مورد موفقيت نامحدود ودرخشان ، صورت وزيبايي وروابط عاشقانه ي آرماني ، اين گونه فكر مي كنند كه مشكلات يكتا وبي همتايي دارند وتنها افراد هم سطح خودشان آنها را درك مي كنند .

..................

نویسنده: ز.رباني



دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 146 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

جنون جوانی! گل بیماری روانی

اسکیزوفرنی یا همان جنون جوانی کَه طی آن فرد هماهنگی ، همگونی بین عواطف، تفکر و رفتار آنها مشاهده نمی شود. اسکیزوفرنی زمینه ژنتیکی دارد و تقریباً 1% از جمعیت را مبتلا می سازد. بیماران قبل از شروع بیماری، افرادی گوشه گیر، نسبتاً منزوی، درونگرا، خیال پرداز و دارای دوستان معدودی هستند و از بازی هایی که مستلزم رقابت باشند پرهیز می کنند.

این افراد علاوه بر برهذیان و توهم دارای ظاهری ژولیده و نامنظم و انفعالات ذهنی و.... هستند. تحقیقات نشان داده است که متولدین فصل بهار و زمستان بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند. شروع بیماری در مردها عمدتاً 15 تا 25 سالکی و زن ها بین 25 تا 35 سالگی است.

البته درکسانی که یکی از اعضای خانواده او از این بیماری رنج می برد خطر ابتلا به اسکیزوفرنی بیشتر است.

اگر پدر یا مادر به این بیماری مبتلا باشند احتمال فرزند بیمار به 12 تا 14 درصد می رسد ولی اگر هر دو والدین مبتلا باشند احتمال فرزند مبتلا به 45 درصد می رسد.

وظیفه مهم خانواده ها در برخورد با ابتلای یکی از اعضای خانواده پذیرش بیمار است. یعنی نباید آن را طرد یا با آن بدرفتاری کند زیرا این افراد همواره در ذهن خود افکاری چون خود آزای، دیگر آزاری و خودکشی دارند. از دیگر وظایف خانواده ها تامین نیازهای بیمار از جمله نیاز مکان امن، نیاز به اشتغال، خودکفایی، نیاز به خلوت، نیاز به داشتن هویت و از همه مهم تر که در کنترل بیماری تاثیر دارد نیاز به مفید بودن و مورد نیاز بودن است.

آیا این بیماری خوب می شود؟

در جواب این پرسش که سوال خیلی از شماهاست باید گفت که:

در طبابت، دو اصطلاح خوب شدن بیماری با کنترل آن متفاوت می باشد. خوب شدن به معنای محو علت و علائم بیماری است و کنترل به معنای مهار بیماری استکه منجر به تسکین و فروکش شدن علائم بیماری می گردد.

اختلال اسکیزوفرنی با مصرف دارو و کمک های غیر دارویی کنترل می گردد، لذا اگر روزی بیمار داروی خود را مصرف نکند و یا تحت فشارها و استرس های مختلف قرار گیرد، مجدداً بیماریش ظاهر می گرددو یا تشدید می شود.

بنابراین می توان اذعان نمود که کماکان علت بیولوژیک پا برجاست و در صورت مهیا شدن شرایط، علائم بیماری آشکار می گردد.

 

 نویسنده: ميلاد سعیدی

چگونه در گفتگو ها موفق شویم
(به منظور ارتقاء مهارت مصاحبه)


بازکردن دکمه های کت:
  افرادی که باشما بی ريا وصميمی هستند غالباٌ دکمه های کت خود را باز کرده يا حتی آنرا از تن  در می آورند اما در يک مذاکره  رسمی اينچنين نيست . در اين شرايط افراد زمانی کت خود را در می آورند که امکان دسترسی به توافق وجود داشته باشد , به عبارت ديگر هرقدر هوای اطاق گرم باشد اگر طرفين احساس دسترسی بهتوافق را نداشته باشند کتشان را در نمی آورند.
انداختن پاروی پا:
در هنگام مذاکرات هر گاه يکی از طرفين يا هر دو ی آنها پاهای خودرا روی هم می اندازند نشانه اين است که وارد مرحله جديدی از مذاکره می شويد , مرحله ايی که امکان تفاهم کمرنگ می شود . اگر انداختن پا روی پای ديگر با گذاشتن دستها در زير بغل  بصورت ضربدر همراه باشد اوضاع وخيم تر است و بايد يک فکر جدی برای تغيير وضعيت انجام دهيد تا طرف مقابل از حالت تدافعی خارج شود.
کشيدن دست به چانه :
 
سید علی امامی جمعه     
 دانشجوی مددکاری اجتماعی 

بیماری تای ساکس عبارت است از یک اختلال ارثی و نادر دستگاه عصبی مرکزی در شیرخواران و کودکان کم سن که باعث اختلال پیشرونده و مرگ زودرس می گردد.


علایم شایع

کودک در بدو تولد، طبیعی به نظر می رسد. بین 6-3 ماهگی علایم زیر ظاهر می شوند:

از دست دادن آگاهی و تأخیر تکامل ذهنی
از دست دادن قدرت عضلات مثلاً مشکل در نشستن یا چرخیدن
کری
کوری
یبوست شدید ناشی از عصب دهی مختل به کولون
تشنج

امتيازات درجه بندي واحد خميني شهر افزايش يافت

دكتر خليفه خليفه سلطاني رئيس واحد خميني شهر در مصاحبه با خبرنگار آنا گفت: در چند سال گذشته اقدامات خوبي در جهت افزايش رشته هاي تحصيلي و بخصوص تحصيلات تكميلي و جذب بيشتر دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلي، استخدام اعضاء هيأت علمي در مقطع دكتري، توسعه كارگاه ها و آزمايشگاه ها، توسعه فضاهاي آموزشي، افزايش مقالات ISI در مجامع مختلف علمي، ايجاد مركز رشد واحدهاي فن آوري و توسعه فضاهاي آموزشي سما صورت گرفته اين امر باعث شده است امتيازات دانشگاه به دو برابر ارتقاء يابد، وي تصريح كرد با جذب چند عضو هيأت علمي در مقطع دكتري امتيازات دانشگاه براي تبديل به جامع شدن تكميل مي گردد. ايشان ابراز اميدواري كرد باتوجه به ظرفيت هاي موجود و توانمندي هاي علمي، پژوهشي و آموزشي در آينده اي نزديك جشن جامع شدن دانشگاه آزاداسلامي واحد خميني شهر را برگزار كنيم.

خاطرنشان مي سازد واحد خميني شهر با 10.000نفر دانشجو از دانشگاه هاي بسيار بزرگ استان اصفهان محسوب مي گردد و تاكنون چندين همايش بين المللي، ملي و منطقه اي برگزار نموده است.

هیستریک یک بیماری اجتماعی واگیردار!!!   

 

 

اختلالات تجزیه ای و تبدیلی که برای سهولت بیان در منابع قدیمی تر علمی، با اصطلاح کلی هیستری  (hysteria) خوانده میشوند، دلالت بر طیف گسترده ای از انواع بیماریهای جسمی و روانی دارد که در ارتباط با مفهوم تلقین هستند.

مردی برای اصلاح سر و صورتش به آرایشگاه رفت در بین کار گفت و گوی جالبی بین آنها در گرفت.
آنها در مورد مطالب مختلفی صحبت کردندوقتی به موضوع خدا رسید
آرایشگر گفت: من باور نمی کنم که خدا وجود دارد.
مشتری پرسید: چرا باور نمی کنی؟
آرایشگر جواب داد: کافیست به خیابان بروی تا ببینی چرا خدا وجود ندارد؟ شما به من بگو اگر خدا وجود داشت این همه مریض می شدند؟ بچه های بی سرپرست پیدا میشد؟ اگر خدا وجود داشت درد و رنجی وجود داشت؟
نمی توانم خدای مهربانی را تصور کنم که اجازه دهد این همه درد و رنج و جود داشته باشد.
مشتری لحظه ای فکر کرد اما جوابی نداد چون نمی خواست جر و بحث کند.
آرایشگر کارش را تمام کرد و مشتری از مغازه بیرون رفت به محض اینکه از مغازه بیرون آمد مردی را دید با موهای بلند و کثیف و به هم تابیده و ریش اصلاح نکرده ظاهرش کثیف و به هم ریخته بود.
مشتری برگشت و دوباره وارد آرایشگاه شد و به آرایشگر گفت:میدونی چیه! به نظر من آرایشگرها هم وجود ندارند.
آرایشگر گفت: چرا چنین حرفی میزنی؟ من اینجا هستم. من آرایشگرم.همین الان موهای تو را کوتاه کردم.
مشتری با اعتراض گفت: نه آرایشگرها وجود ندارند چون اگر وجود داشتند هیچکس مثل مردی که بیرون است با موهای بلند و کثیفو ریش اصلاح نکرده پیدا نمی شد.
آرایشگر گفت: نه بابا! آرایشگرها وجود دارند موضوع این است که مردم به ما مراجعه نمیکنند.
مشتری تاکید کرد: دقیقا نکته همین است. خدا وجود دارد. فقط مردم به او مراجعه نمیکنند و دنبالش نمی گردند.
برای همین است که این همه درد و رنج در دنیا وجود دارد

 ناقلين هتروزيگوت براى اين سندرم فنوتيپهاى بسيار متفاوتى را نشان مىدهند. تقريباً ۵۰% از زنانى که در حالت جهش کامل هستند و در مطالعات سيتوژنتيک محل شکننده را نشان مىدهند، داراى مشکلات عقلي، از ناتوانى در يادگيرى تا عقب ماندگى ذهنى شديد هستند. تمام زنانى که در حالت PM قرار دارند، از نظر کلينيکى کاملاً طبيعى مى باشند. اخيراً گزارشهائى مبنى بر مشاهده يائسگى زودرس در زنانى که در حالت پيش جهشى قرار دارند، منتشر شده است. بزرگى تخمدان ها در بعضى از ناقلين زن مشاهده شده و نشان دهنده تأثير بيمارى بر روى غدد جنسى در هر دو جنس است. هيچ گونه مشخصه رفتارى در زنان داراى مشکلات عقلى که ناقل سندرم X شکننده هستند ديده نمى شود، ولى الگوهاى صورت، به همان شکلى که در مردان FM وجود دارد، در زنان نيز به چشم مى خورد، پيشنهاد شده است که ميزان بيان ژن معيوب در زن ها با ميزان عقب ماندگى ذهنى در ارتباط است. يک نظريه براى توضيح تفاوت در ميزان بيان در زنان ناقل جهش کامل وجود دارد که بر طبق آن، ميزان عقب ماندگى ذهني، به الگوهاى غيرفعال شدن کروموزوم X بستگى دارد، به طورى که، در زنان با عقب ماندگى ذهنى شديدتر، نسبت سلول هاى حمل کننده کروموزوم X فعال که حامل جهش X شکننده نيستند کمتر است.

   

 

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 96 چهارشنبه 18 خرداد 1390 نظرات (0)

گالاكتوزمي، يك اختلال ژنتيكي است كه با فعاليت ناكافي آنزيم هاي مورد نياز براي متابوليزه كردن گالاكتوز مشخص مي شود...

 اين بيماري از پدر و مادر به فرزند منتقل مي شود.

بچه اي كه با بيماري گالاكتوزمي متولد مي شود، ممكن است در بدو تولد سالم به نظر برسد اما مصرف شير مادر مي تواند براي او مشكلاتي مانند استفراغ، اسهال و كاهش وزن ايجاد مي كند.

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 49 سه شنبه 20 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر

به به چه دانشکده ای ، چه ستونهایی، چه دری ، عجب جایی...

سر و پایش کرمی رنگ و قشنگ، نیست بالاتر از آجری هیچ رنگ...

 

اما با این همه زیبایی که در اوست یه سری میریم که داشته باشیم سایت این مجموعه عظیم رو ...

سایت دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر

به به چه سایتی ، چه مطالبی ، چه عناوینی ، عجب کاری ...

سر و رویش خالی و بی دنگ و فنگ ، نیست بالاتر از بی خیالی هیچ رنج ....

 

بقیه مطلب با خودتون......

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 120 یکشنبه 14 فروردین 1390 نظرات (0)
یه روز یه دانشمند یه آزمایش جالب انجام داد... اون یه اکواریم شیشه ای ساخت و اونو با یه دیوار شیشه ای دو قسمت کرد . تو یه قسمت یه ماهی بزرگتر انداخت و در قسمت دیگه یه ماهی کوچیکتر که غذای مورد علاقه ی ماهی بزرگه بود . ماهی کوچیکه تنها غذای ماهی بزرگه بود و دانشمند به اون غذای دیگه ای نمی داد... او برای خوردن ماهی کوچیکه بارها و بارها به طرفش حمله می کرد، اما هر بار به یه دیوار نامرئی می خورد. همون دیوار شیشه ای که اونو از غذای مورد علاقش جدا می کرد . . . بالاخره بعد از مدتی از حمله به ماهی کوچیک منصرف شد. او باور کرده بود که رفتن به اون طرف اکواریوم و خوردن ماهی کوچیکه کار غير ممكنيه ! دانشمند شیشه ی وسط رو برداشت و راه ماهی بزرگه رو باز کرد اما ماهی بزرگه هرگز به سمت ماهی کوچیکه حمله نکرد. اون هرگز قدم به سمت ديگر آكواريوم نگذاشت ! . . ميدانيد چرا؟! اون دیوار شیشه ای دیگه وجود نداشت، اما ماهی بزرگه تو ذهنش یه دیوار شیشه ای ساخته بود. یه دیوار که شکستنش از شكستن هر ديوار واقعي سخت تر بود .اون دبوار باور خودش بود .باورش به محدوديت . باورش به وجود ديوار . باورش به ناتواني .ما هم اگه خوب تو اعتقادات خودمون جستجو کنیم، کلی دیوار شیشه ای پیدا می کنیم که نتیجه ی مشاهدات و تجربیاتمونه و خیلی هاشون هم اون بیرون نیستن و فقط تو ذهن خود ما وجود دارند...
دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 54 دوشنبه 01 فروردین 1390 نظرات (0)

کاهش سن روسپیان، زنگ خطر برای مسئولین


فقدان اطلاعات و نداشتن آمار دقیق در این باره باعث می شود که نتوان برای کاهش خطر برنامه ریزی کرد. با داشتن آمار می توان سیاستهای اتخاذ شده را به هدف نزدیک نمود و در غیر این صورت در همین جایی که هستیم مدام درجا خواهیم زد.
وقتی در کشوری امنیت روانی و اجتماعی و ارزشهای دینی کاهش می یابد باید منتظر بروز چنین رفتارهای پر خطری نیز بود و اولین تاثیرات آن روی زنان که قشر ضعیف و اسیب پذیر جامعه هستند خود را نشان خواهد داد.
دکتر مصطفی اقلیما رییس انجمن علمی مددکاری ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی«فردا» با بیان اینکه آمار سنی زنان روسپی در ایران کاهش یافته است گفت:

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 91 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
مشخصات گروه هاي آموزشي
رديف
دانشكده
گروه تخصصي
نام و نام خانوادگي مديرگروه
1
برق و كامپيوتر
ریاست دانشکده
دکتر محمدتقی اکبری
2
برق و كامپيوتر
معاون آموزشی و دانشجوئی دانشکده
آقای جواد اشکبوس
3
برق و كامپيوتر
رئیس اداره پژوهش دانشکده
مهندس حسین عموتقی
4
برق و كامپيوتر
ارشد برق - قدرت
دكتر جعفر سلطاني
5
برق و كامپيوتر
برق - قدرت
مهندس محمدمهدي رضايي
6
برق و كامپيوتر
مهندسي پزشكي
مهندس شهرام آقايي
7
برق و كامپيوتر
كنترل
مهندس سيدمحمد طباطبائي
8
برق و كامپيوتر
كامپيوتر
مهندس رسول بيك
9
برق و كامپيوتر
فيزيك
آقاي عليرضا فرجي
10
برق و كامپيوتر
رياضي
آقاي سعيد قبادي
11
علوم انساني
ریاست دانشکده
دکتر مجتبی جعفری
12
علوم انساني
معاون آموزشی و دانشجوئی دانشکده
آقای خلیل ملک احمدی
13
علوم انساني
رئیس اداره پژوهش دانشکده
خانم فرنوش السادات صدری
14
علوم انساني
ارشد اقتصاد توسعه و برنامه ريزي
دكتر جواد ميرمحمد صادقي
15
علوم انساني
ارشد مشاوره
دكتر يوسف گـرجي
16
علوم انساني
معلمان
آقاي محمود شريفي اصفهاني
17
علوم انساني
علوم اقتصادي
آقاي ساعد شيراني
18
علوم انساني
دروس عمومي
آقاي فيروز مرداني
19
علوم انساني
عمومي معارف
آقاي احمد مسائـلي
20
علوم انساني
مددكاري اجتماعي
خانم بتول امين جعفري
21
علوم انساني
مشاوره
خانم نيرالسادات دانشورحسيني
22
مكانيك و عمران
ریاست دانشکده
دکتر بابک مهماندوست
23
مكانيك و عمران
معاون آموزشی و دانشجوئی دانشکده
مهندس فرشید آقاداودی
24
مكانيك و عمران
رئیس اداره پژوهش دانشکده
مهندس سيد احسان میرمحمدصادقی
25
مكانيك و عمران
ارشد مكانيك طراحي كاربردي
دكتر حسن خادمي زاده
26
مكانيك و عمران
مكانيك سيالات
مهندس داود طغرایی
27
مكانيك و عمران
عمران
مهندس رضا عباس زاده
28
مكانيك و عمران
ساخت و توليد
مهندس مهرداد سهيلي
29
مكانيك و عمران
مكانيك طراحي جامدات
مهندس احمدرضا شمشيري
30
مكانيك و عمران
مكانيك خودرو و تاسيسات
مهندس محمدرضا فريدزاده
دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 62 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

این ترم که گذشت در آینده مواظب باشید!

چند وقتی است(شاید از همان ابتدا) که زمزمه هایی است که غیبت های دانشجویان اگه به سه شانزدهم(مشخص نشده چه سه شانزدهمی) برسد باعث حذف آنها از اون درس میشه...

البته این مطلب تو ذهن خیلی از دانشجویان جزء فکاهیات و طنزنوشته های اداره آموزش Save شده ؛ که تا حدی هم این مطلب درسته ؛ ولی بعد از عید امسال خبرهای رسیده حاکی از اینه که جناب آمورش به تمام اساتید نامه کتبی داده  : خواهشمند است برگه های اسامی دانشجویان گم و یا کم نشود و  در آینده به پیوست به این اداره محترم ارسال گردد.

خبری هم جدیدا روی سایت منتشر شده با تیتر « غبيت درسي دانشجويان »:

«

دانشجویان گرامی:

بدینوسیله به اطلاع می رساند چنانچه دانشجوئی درسی را در زمان حذف و اضافه اخذ نماید، مدت زمان سپری شده از کلاسهای هر درس که دانشجو در کلاسهای آن حضور نیافته است جزء غیبت سه شانزدهم محسوب می گردد.

اداره آموزش

«

من هم نفهمیدم آخه چطوری وقتی اسمی از دانشجو توی لیست استاد نباشد و دانشجوی بنده خدا اصلا تصمیم نداشته باشد اون درس را در همون ترم (کدوم ترم؟) پاس بنماید و بیچاره ی طفلکی که مجبور شده این درس رو بگیره چطور میتونه زیر بار این دو سه تا غیبت کمر راست کنه ...؟

اگه خدایی نکرده این دانشجوی گرامی یه جلسه ی دیگه نتونه بیاد دیگه کلا حذف ...؟

نظر شما چیه؟؟؟

تو تالار گفتگو مطرح کنید یا برای همین پست نظر بدید.

 

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 86 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

- الـــــو .... الــــــــــو ....!

-چی گفتی؟

- ارزشیابی باز شد!

- فردا دانشگاهی؟

- نه ، کلاس ندارم.

- فردا منم کلاس نداشتم ، ولی دارا شدم

- مبارکه ، کلاس جبرانی داری ؟ همینه دیگه وقتی میایی به من پز میدی که این ترم سه جلسه بیشتر کلاسم برگزار نشد ! حالا باید 13 جلسه جبرانی بری!

- مشکلی نیست ؛ صبر کن فردا میرم ارزشیابی استاد ... رو درست پر میکنم !!!

- نه نه ... ترم بعد هم با همین استاد 2 تا درس 3 واحدی داریم!

- راست میگی ! فقط هم با همین یه استاد ارائه میشه! باشه بهش 20 میدم !

- نـــــــــــه!!

- دیگه چرا؟

- میفهمن الکی نمره دادی! 17 بده.

- باشه ، فردا رفتم سایت ، میخواهی برای تو هم ارزشیابی ها رو پر کنم؟

- من همه رو پر کردم !

- به استاد X چند دادی؟

- نمی دونم اسم استادا رو نخوندم ! به همه 17 دادم.

- همه سوالا رو ؟

- آره ؛ تاره به روش جدید هم پیدا کردم ؛ وارد ارزشیابی که شدی فلش سمت پایین کیبورد بزن و هی تند تند اسپیس ، بزن 30 ثانیه ای همش پر میشه!!!

- چه خوب ! ولی مگه ما نباید این ارزشیابی هارو درست پر کنیم تا بعدا به قول خودشون یه اثری تو بهبود کیفیت تدریس داشته باشه!

- هه هه ! ساده ای! اینا همش الکی؟

- نه مگه میشه الکی باشه ؟

- تا حالا شنیدی یه استاد به خاطر ارزشیابی ضرری دیده باشه؟

- نه ولی ...

- ولی چی ؟ من که میگم اگه نمره کمتر از 15 به یه استادی بدی حتما اون استاد برات جبران میکنه! خودت که میدونی یعنی چی؟

- درست ! ولی بازم میگم اینطوری درست نیست!!

- بوق ... بوق .... بــــــــــوق......

- اِه قطع شد... حتما باز شارجش تموم شد....

""ولی بازم میگم اینطوری درست نیست!! ""

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 122 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

چگونه شب امتحان بیدار بمانیم ! 

بر هيچ آموزنده و يا جوينده دانش در هر برهه از زمان ، پوشيده نبوده و نيست ، که شب قبل از هر امتحاني ، و آنچه در اين شب خوانده ، آموخته و حفظ مي شود ، مهمترين و موثر ترين عامل در کسب نمره مقبول و رضايت بخش خواهد بود ! و همگان بر اين نکته نيزآگاهند که مهمترين دشمن اين شب ارزشمند ، همانا خواب ناز مي باشد که با غلبه بر چشمان باز هر محصلي ، آنها را خواهد بست و در نتيجه ، محصلين بيچاره را از برکات اين شب گرانبها بي بهره خواهد نمود .

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 90 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

هیستریک یک بیماری اجتماعی واگیردار!!!       
اختلالات تجزیه ای و تبدیلی که برای سهولت بیان در منابع قدیمی تر علمی، با اصطلاح کلی هیستری  (hysteria) خوانده میشوند، دلالت بر طیف گسترده ای از انواع بیماریهای جسمی و روانی دارد که در ارتباط با مفهوم تلقین هستند.

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 49 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

داشتم رد می شدم گفتم این شب امتحانی یه مطلب بنویسم ، دندان شکن ، برای بعضی ها ( وقتی بخونین می فهمین منظورم از بعضی ها چیه)Wink
اصل مطلب...

- یه روز گرم ، 1 هفته قبل از امتحانات ، اتاق یکی از اساتید گروه -

تق تق تق - صدای در -

- سلام استاد ، خوبین ، خانواده خوبن ، سلامتید ، سلام برسونین ، اساتید گروه خوبن ، هم دانشکده ای های قدیم خوبن ، سرایدار ساختمانتون خوبه ، بچهاش چطورن ، خودکارتون براهه ، لب تاپتون شارجه ، ماشینتون چطور ، خودشو نمیگم کارت سوختشو میگم ، اینشالا همیشه پر باشه ، راستی خودتون شارجید ، اِه ، ببخشید خودتون سرحال و تندرستید ...............

- سلام ، شما نمی خواهی یه نفس بگیری...

- نه استاد همه نفس ما دانشجویان، شمایید....

- مگه شما هم دانشجویی؟

- اِه استاد از شما دیگه انتظار نداشتم من رو نمیشناسید؟؟؟

- نه فکر کردم شما پسر خاله من هستید !

- نه آقای دکتر من این ترم با شما 5 واحد درس داشتم!

- ترم چندی؟

- استاد با اجازه شما ، ترم 3 هستم

- چه جالب ولی من این ترم با ترم 3 ای ها 2 واحد بیشتر ندارم !!!!

- نه استاد اشتباه نشه ! من 3 واحد هم از ترم قبل با شما دارم!

- پس چطوری من تاحالا شما رو ندیدم؟

- ... استاد  دو دلیل داره که جدیدا  یه دلیل دیگه یهشون اضافه شده ، شدن 4 تا دلیل ..... ببخشید 3 تا

- دلایلت چیه؟

- استاد؛ جونم براتون بگه، اولین دلیل: اول ترم چند جلسه قبل از حذف و اضافه اومدم کلاس شما لیست نداشتی حضور غیاب نکردی - دومین دلیل : بعد از حذف اضافه من چند جلسه دیگه اومدم تو همون کلاس شما نیومدی ، بعدا فهمیدم جای کلاس شما عوض شده بوده من نفهمیدم... و اما دلیل آخر (دانشجو شروع به اشک ریختن میکنه)

- چی شده خودتو کنترل کن ، دلیل آخرت چیه؟

- ( دانشجو با همان حالت گریه ادامه میدهد) استاد پدر بزرگمون تصادف کرد و عمرشو داد به شما بقیه جلسات را هم نتونستیم بیایم!

- خب این که دلیل نشد! پدر بزرگ منم هفته قبل فوت کرد ، حتما منم 2 ماه نباید بیام دانشگاه ! آره؟

- نه استاد آخه عموها و عمه هام هم تو اون ماشین بودن!

- اِه عجب !! واقعا خدا صبرتون بده! حالا من چه کمکی میتونم بهت کنم؟

- (دانشجو ناگهان ار حالت گریه خارج می شود و ادامه میدهد:) استاد هیچی فقط یه کمک ناچیزی به من کنید لطفا حذفم نکنید!!!!!

- باشه بزار تو لیستمو یه نگاهی بکنم! اسمت چی بود؟

- "مددکار89"(اسم مستعار؛ از اسامی که در تالار گفتگوی سایت استفاده می شود)

- آهان پیدا کردم . ولی من شما رو حذف نکرده بودم ! بذار ببینم انگار یه یاد داشتی گوشه دفترم برات نوشتم ( استاد روی دفتر زوم می کند  و شروع به خواندن می کند:) پدر بزرگ و تمام عموها و عمه هایش در آتش سوخته اند!!!!!!!!(استاد با تعجب به دانشجو نگاه میکند) مگه تو چه قدر عمو و عمه داری؟؟؟

- اِه .......... مثل اینکه اشتباه شده استاد من با شما چه درسی دارم؟

- ( استاد با عصبانیت در حالی از روی صندلی بلند شده ، دستانش روی میز ، و دندانهایش را بهم فشار میدهد می گوید:) Coolجامعه شناسی

- ( دانشجو از جایش در مقابل استاد بلند می شود و در حالی که عقب عقب در حال خارج شدن از اتاق است زیر لب می گوید:)Surprised وایییییییییی .... "غرور"( اسم مستعار ، از اسامی که در تالار گفتگوی سایت استفاده می شود) خدا بگم چکارت کنه بهش گفته بودم من تا حالا این استاد رو ندیدم اونو بهم نشون بده ،گفتی تو اتاق سمت راست نشسته ....... اِه ........... راستیUndecided این اتاق سمت چپ بود که..............

Laughing

(و این داستان برای همیشه ادامه دارد.....)

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 41 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

1)    افسردگي عبارت است از احساس غم، دلسردي، يا نااميدي به مدت دو هفته.
2)    از جمله علائم افسردگي مي توان به از دست دادن علاقه ، احساس نااميدي ، بي خوابي ، از دست دادن ميل جنسي و اضطراب اشاره كرد.
3)    براي بيماري افسردگي واقعي هيچ علت يگانه و روشني نمي توان تصور كرد، اما بسياري از عوامل موثراند كه ميتوان به مواردي همچون 1) عوامل اجتماعي و رواني 2) اختلال ارثي 3) استفاده بعضي از داروها نام برد.
عواملي همچون مرگ يكي از عزيزان، وجود يك بيماري يا معلوليت، دلبستگي به الكل و يا از دست دادن شغل باعث تشديد بيماري نام برد.

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 39 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

مددکاری فردی یکی از روشهای مددکاری اجتماعی است که اساساً از طریق رابطه همه جانبه فرد با فرد می کوشد تا ظرفیت استعداد و قابلیتهای مددجو را کشف و برای وی آشکار سازد. این قابلیت و استعداد را باید آنگونه پرورش داد و تقویت کرد تا مددجو بتواند با استفاده از امکانات و منابع موجود، خود به احتیاجات خویش پاسخ دهد و نه تنها با حل و  فصل مسایل مشکلات خویش با محیط سازگاری بهتری پیدا کند ، بلکه در صورت لزوم و امکان ، اوضاع را به نفع خود و اجتماع تغییر دهد تا از زندگی مرفه تری برخوردار شود.

در تعریف دیگر، مددکاری فردی عبارت  است هنر کمک کردن به فرد به منظور پیشرفت و توسعه استعدادهای نهفته وی و استفاده از آنها برای حل مسایل و مشکلاتی که وی در محیط اجتماعی خویش با آنها روبرو می شود. مددکاری فردی، هنری است که دانش و معلومات مربوط به علم و روابط انسانی و مهارت در ایجاد رابطه به کار می برد تا استعدادهای نهفته و مکنون افراد را برانگیزد و منافعه اجتماعی متناسب و مربوط را به حرکت درآورد تا سازگاری بهتری بین مددجو ومحیط ایجاد گردد.

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 72 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

مفاهیم بنیادی در نظریه آلبرت الیس

 شخصیت از دیدگاه الیس

الیس از سه دیدگاه فیزیولوژیک ، اجتماعی و روانشناختی به شخصیت می نگرد . و در هر یک از این سه بعد شخصیت

نظرات خاصی را ارائه می کند .

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 63 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

مهارت حل مسأله

شكست يك راه حل پايان همه راه حل ها نيست ...

مسائل و مشكلات بسياري در زندگي وجود دارند كه نيازمند تلاش براي كنار آمدن با آن و حل آنهاست. زندگي بدون مشكل و استرس وجود ندارد و در واقع آنچه در شكل سختي با مشكلات زندگي تجربه مي شود، چهره واقعي و منطقي زندگي است.وجود مشكل در زندگي طبيعي است. هنر زندگي در توانايي و مهارت در حل مشكلات و كنار آمدن با آنهاست. در واقع خوشبختي انسان درآن نيست كه با هيچ مشكل و مسأله اي روبرو نشود بلكه در آن است كه به هنگام رويارويي با آنها توانايي حل آنها را داشته باشد. بعضي از افراد در مقابل كوچكترين مسأله و مشكل دچار ناراحتي و پريشاني مي گردند و قادر به برطرف كردن آن نيستند. اينگونه افراد مستعد انواع آسيب هاي اجتماعي و رواني هستند، افراد ديگري نيز هستند كه با بحران هاي بسيار سختي روبرو مي شوند و توانايي آن را دارند كه با موفقيت آنها را پشت سربگذارند. يكي از دلايلي كه اينگونه افراد را توانمند مي سازد و امكان موفقيت را در بحران ها فراهم مي سازد اين است كه از روش هاي صحيحي جهت حل مسائل استفاده مي كنند.درحاليكه افرادي كه به هنگام رويارويي با مشكلات دچار پريشاني مي شوند فاقد اين توانمندي مي باشند.

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 94 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

رشد روانی-اجتماعی چیست؟
نظریه رشد روانی-اجتماعی اریکسون یکی از معروفترین نظریه های شخصیت در روان شناسی است. اریکسون نیز همانند فروید اعتقاد داشت که شخصیت هر فرد، طی مراحلی رشد مییابد. نظریه اریکسون برخلاف نظریه مراحل روانی-جنسی فروید، به تشریح تاثیر تجربه اجتماعی در تمام طول عمر میپردازد.

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 673 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

تاریخچه مشکل:

* تشخیص مشکل از نظر مددکار

* طرح کمکی یا برنامه درمانی

* ادامه فعالیت هایی که شامل اجرای طرح کمکی و ارزیابی می شود.

* سرویس های بهداشتی ویژه

* پی گیری خدمات مددکاری برای مددجو

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 167
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 132
  • بازدید سال : 1,360
  • بازدید کلی : 35,091
  • نمونه بلوک 1

    نمونه متن بلوک 1