loading...
A E M - IAUKhSh

بیماری تای ساکس عبارت است از یک اختلال ارثی و نادر دستگاه عصبی مرکزی در شیرخواران و کودکان کم سن که باعث اختلال پیشرونده و مرگ زودرس می گردد.


علایم شایع

کودک در بدو تولد، طبیعی به نظر می رسد. بین 6-3 ماهگی علایم زیر ظاهر می شوند:

از دست دادن آگاهی و تأخیر تکامل ذهنی
از دست دادن قدرت عضلات مثلاً مشکل در نشستن یا چرخیدن
کری
کوری
یبوست شدید ناشی از عصب دهی مختل به کولون
تشنج

امتيازات درجه بندي واحد خميني شهر افزايش يافت

دكتر خليفه خليفه سلطاني رئيس واحد خميني شهر در مصاحبه با خبرنگار آنا گفت: در چند سال گذشته اقدامات خوبي در جهت افزايش رشته هاي تحصيلي و بخصوص تحصيلات تكميلي و جذب بيشتر دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلي، استخدام اعضاء هيأت علمي در مقطع دكتري، توسعه كارگاه ها و آزمايشگاه ها، توسعه فضاهاي آموزشي، افزايش مقالات ISI در مجامع مختلف علمي، ايجاد مركز رشد واحدهاي فن آوري و توسعه فضاهاي آموزشي سما صورت گرفته اين امر باعث شده است امتيازات دانشگاه به دو برابر ارتقاء يابد، وي تصريح كرد با جذب چند عضو هيأت علمي در مقطع دكتري امتيازات دانشگاه براي تبديل به جامع شدن تكميل مي گردد. ايشان ابراز اميدواري كرد باتوجه به ظرفيت هاي موجود و توانمندي هاي علمي، پژوهشي و آموزشي در آينده اي نزديك جشن جامع شدن دانشگاه آزاداسلامي واحد خميني شهر را برگزار كنيم.

خاطرنشان مي سازد واحد خميني شهر با 10.000نفر دانشجو از دانشگاه هاي بسيار بزرگ استان اصفهان محسوب مي گردد و تاكنون چندين همايش بين المللي، ملي و منطقه اي برگزار نموده است.

هیستریک یک بیماری اجتماعی واگیردار!!!   

 

 

اختلالات تجزیه ای و تبدیلی که برای سهولت بیان در منابع قدیمی تر علمی، با اصطلاح کلی هیستری  (hysteria) خوانده میشوند، دلالت بر طیف گسترده ای از انواع بیماریهای جسمی و روانی دارد که در ارتباط با مفهوم تلقین هستند.

مردی برای اصلاح سر و صورتش به آرایشگاه رفت در بین کار گفت و گوی جالبی بین آنها در گرفت.
آنها در مورد مطالب مختلفی صحبت کردندوقتی به موضوع خدا رسید
آرایشگر گفت: من باور نمی کنم که خدا وجود دارد.
مشتری پرسید: چرا باور نمی کنی؟
آرایشگر جواب داد: کافیست به خیابان بروی تا ببینی چرا خدا وجود ندارد؟ شما به من بگو اگر خدا وجود داشت این همه مریض می شدند؟ بچه های بی سرپرست پیدا میشد؟ اگر خدا وجود داشت درد و رنجی وجود داشت؟
نمی توانم خدای مهربانی را تصور کنم که اجازه دهد این همه درد و رنج و جود داشته باشد.
مشتری لحظه ای فکر کرد اما جوابی نداد چون نمی خواست جر و بحث کند.
آرایشگر کارش را تمام کرد و مشتری از مغازه بیرون رفت به محض اینکه از مغازه بیرون آمد مردی را دید با موهای بلند و کثیف و به هم تابیده و ریش اصلاح نکرده ظاهرش کثیف و به هم ریخته بود.
مشتری برگشت و دوباره وارد آرایشگاه شد و به آرایشگر گفت:میدونی چیه! به نظر من آرایشگرها هم وجود ندارند.
آرایشگر گفت: چرا چنین حرفی میزنی؟ من اینجا هستم. من آرایشگرم.همین الان موهای تو را کوتاه کردم.
مشتری با اعتراض گفت: نه آرایشگرها وجود ندارند چون اگر وجود داشتند هیچکس مثل مردی که بیرون است با موهای بلند و کثیفو ریش اصلاح نکرده پیدا نمی شد.
آرایشگر گفت: نه بابا! آرایشگرها وجود دارند موضوع این است که مردم به ما مراجعه نمیکنند.
مشتری تاکید کرد: دقیقا نکته همین است. خدا وجود دارد. فقط مردم به او مراجعه نمیکنند و دنبالش نمی گردند.
برای همین است که این همه درد و رنج در دنیا وجود دارد

 ناقلين هتروزيگوت براى اين سندرم فنوتيپهاى بسيار متفاوتى را نشان مىدهند. تقريباً ۵۰% از زنانى که در حالت جهش کامل هستند و در مطالعات سيتوژنتيک محل شکننده را نشان مىدهند، داراى مشکلات عقلي، از ناتوانى در يادگيرى تا عقب ماندگى ذهنى شديد هستند. تمام زنانى که در حالت PM قرار دارند، از نظر کلينيکى کاملاً طبيعى مى باشند. اخيراً گزارشهائى مبنى بر مشاهده يائسگى زودرس در زنانى که در حالت پيش جهشى قرار دارند، منتشر شده است. بزرگى تخمدان ها در بعضى از ناقلين زن مشاهده شده و نشان دهنده تأثير بيمارى بر روى غدد جنسى در هر دو جنس است. هيچ گونه مشخصه رفتارى در زنان داراى مشکلات عقلى که ناقل سندرم X شکننده هستند ديده نمى شود، ولى الگوهاى صورت، به همان شکلى که در مردان FM وجود دارد، در زنان نيز به چشم مى خورد، پيشنهاد شده است که ميزان بيان ژن معيوب در زن ها با ميزان عقب ماندگى ذهنى در ارتباط است. يک نظريه براى توضيح تفاوت در ميزان بيان در زنان ناقل جهش کامل وجود دارد که بر طبق آن، ميزان عقب ماندگى ذهني، به الگوهاى غيرفعال شدن کروموزوم X بستگى دارد، به طورى که، در زنان با عقب ماندگى ذهنى شديدتر، نسبت سلول هاى حمل کننده کروموزوم X فعال که حامل جهش X شکننده نيستند کمتر است.

   

 

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 96 چهارشنبه 18 خرداد 1390 نظرات (0)

گالاكتوزمي، يك اختلال ژنتيكي است كه با فعاليت ناكافي آنزيم هاي مورد نياز براي متابوليزه كردن گالاكتوز مشخص مي شود...

 اين بيماري از پدر و مادر به فرزند منتقل مي شود.

بچه اي كه با بيماري گالاكتوزمي متولد مي شود، ممكن است در بدو تولد سالم به نظر برسد اما مصرف شير مادر مي تواند براي او مشكلاتي مانند استفراغ، اسهال و كاهش وزن ايجاد مي كند.

تعداد صفحات : 17

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 167
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 82
  • بازدید سال : 1,310
  • بازدید کلی : 35,041
  • نمونه بلوک 1

    نمونه متن بلوک 1