loading...
A E M - IAUKhSh
دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 65 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

یکی از مواردی که در مددکاری اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد بررسی و علت شناسی مسائل و معضلات اجتماعی است .
به این مورد توجه کنید:
چندی پیش خبر جنایتی در خمینی شهر پیچید در همین راستا و به جهت شبهات بوجود آمده "عبرت" بر آن شد تا علیرغم تمام مشکلات  و در گفتگویی صریح به اصل این ماجرای جنایتکارانه پرداخته و حقیقت را همانگونه که بوده طرح کند و این نکته امکانپذیر نیست مگر با گفتگوی با دادستان شهرستان خمینی شهر که از همه به ماجرا نزدیکتر است .
حجه الاسلام رضایی که از او میتوان بعنوان یکی از قضات با سابقه و قاطع دادگستری و خصوصا صاحب اطلاع در زمینه مفاسد اجتماعی دانست به ما این فرصت را می دهد تا بتوانیم در گفتگویی اختصاصی به واکاوی ماجرای این جنایت بپردازیم .

 

استاد رضایی

 

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 46 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

(در تحلیل وقایعه ای که اطلاعات کامل آن را می توانید در مطلب "شرح یک جنایت..." در همین سایت ببینید)

اگرخواسته باشیم تحلیلی مددکاری اجتماعی بر آنچه که در قضیه تجاوز رویداده داشته باشیم میتوان از چند نظر آنرا مورد مطالعه قرارداد.

نخست از دیدگاه روان شناسی می بایستی علاوه بر بازجویی های پلیسی و قضایی، مصاحبه های روان شناختی با عاملان و مصوبان این حادثه به عمل آید. تحقیقات مختلف نشان می دهد که اکثر متجاوزان به نوامیس مردم از سلامت روان بهره مند نیستند و دارای اختلالات روان شناختی نظیر شخصیت ضد اجتماعی می باشند.


دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 105 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سندرم ترنر بیماری کروموزومی که در اثر تغییر در زنان در حال افزایش می باشد.زنان مبتلا به این بیماری میانگین پایین تری دارند و معمولا قادر به بارداری نمی باشد (نابارورند) زیرا فقدان عملکرد تخمدان ها را دارند. ویژگی های دیگر این بیماری در میان زنان می تواند متفاوت باشد شامل: پوست اضافه بر روی گردن (وب گردنی)، پف کردگی یا تورم (لنفوادما)در دست و پا، استخوان بندی غیرطبیعی,نقص قلبی و مشکل کلیه است.

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 84 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فنیل آلانین

فنیل آلانین یک اسید آمینه ضروری است که باید آن را از غذا به دست آوریم زیرا بدن قادر به ساخت آن نیست. در افراد سالم، فنیل آلانین تبدیل به تیروزین می شود (تیروزین برای ساختن هورمون هایی چون نوراپی نفرین و اپی نفرین لازم است). بزرگسالان 90 درصد فنیل آلانین و بچه ها 40 درصد آن را تبدیل به تیروزین می کنند.

فنیل آلانین در درمان درد ، افسردگی ، مولتیپل اسکلروزیز ، بیماری پارکینسون ، روماتیسم مفصلی ، آرتروز و حتی سرطان مفید است.

فنیل کتونوریا (PKU) اختلالی است که بدن قادر به تبدیل فنیل آلانین به تیروزین نیست. این بیماری در شیرخواران 3 تا 6 ماهه ظاهر میشود و اغلب باعث عقب افتادگی شدید ذهنی می شود. این بیماری همچنین می تواند باعث تشنج و بیش فعالی نیز شود. بعضی از افراد مبتلا به PKU دارای بثورات پوستی نظیر اگزما هستند. PKU به میزان 1 در ده هزار شیرخوار قفقازی و 1 در 132 هزار شیرخوار آفریقایی- آمریکایی اتفاق می افتد. در ایالات متحده نوزادان در 48 ساعت اول عمر از نظر PKU بررسی و آزمایش می شوند. PKU در صورتی که قبل از سه ماهگی درمان شود، موفقیت آمیز است.

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 68 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سندرم فرياد گربه از فقدان يا حذف بخش مهمي از مواد ژنتيك بازوي كوچك يكي از جفتهاي كروموزوم شماره 5 ايجاد مي شود. همچنين اين سندرم را سندرم لوژون نيز مي نامند. اين سندرم يك شرايط نادر ژنتيكي است. تقريبا 13 درصد ناشي از خطا در يكي از كروموزومهاي شماره 5 يكي از والدين است ، لذا كودكان بعدي يا وابستگان نيز مي توانند مبتلا باشند و در نتيجه هر دو والد اين كودكان بايد مشاوره ژنتيك شوند. گاهي اوقات كروموزوم شماره 5 دوم نيز درگير است. عقيده بر اين است كه دختران بيشتر از پسران به اين سندرم مبتلا مي شوند.


دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 133 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

علائم و نشانه های ظاهری سندرم دوان

 

نمایش فقط برای کاربران عضو

برای مشاهده ادامه مطلب ، عکس ها و دانلود

عضو شوید و اگر عضو هستید به اکانت خود (در قسمت منوی کاربری) وارد شوید

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 49 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سارقان زمان همیشه در اطراف مایند واگر مهار نشوند فرصتهای بی بازگشت را از بین می برند. سارقان زمان را می توان در این پدیدها یافت
1-    تعارفات: تعارفات بیش از حد ونداشتن شهامت (نه گفتن)، نابود گر فرصت ها است بیشتر افراد که در زندگی شکستهای ناشی از اتلاف فرصتها را یدک می کشند در برنامه ها با انبوهی از کارهای نیمه تمام وفعالیت های زخمی روبرویند، تنها بدان سبب است که نمی توانند پاسخ نه دهند به همین علت در دام این سارقان گرفتار می شوند.
2-    عادت های بد خوراکی:

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 43 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

تنها نجات یافته کشتی، اکنون به ساحل این جزیره دور افتاده، افتاده بود. او هر روز را به امید کشتی نجات، ساحل را و افق را به تماشا می نشست. سرانجام خسته و نا امید، از تخته پاره ها کلبه ای ساخت تا خود را از خطرات مصون بدارد و در آن لختی بیاساید. اما هنگامی که در اولین شب آرامش در جستجوی غذا بود، از دور دید که کلبه اش در حال سوختن است و دودی از آن به آسمان می رود. بدترین اتفاق ممکن افتاده و همه چیز از دست رفته بود. از شدت خشم و اندوه در جا خشک اش زد. فریاد زد: خدایــــــــــــا! چطور راضی شدی با من چنین کاری بکنی؟ صبح روز بعد با صدای بوق کشتی ای که به ساحل نزدیک می شد از خواب پرید. کشتی ای آمده بود تا نجاتش دهد. مرد خسته، و حیران بودنجات دهندگان می گفتند: "خدا خواست که ما دیشب آن آتشی را که روشن کرده بودی ببینیم"

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 75 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

مرد کور
روزی مرد کوری روی پله های ساختمانی نشسته و کلاه و تابلویی را در کنار پایش قرار داده بود روی تابلو خوانده میشد: من کور هستم لطفا کمک کنید . روزنامه نگارخلاقی از کنار او میگذشت نگاهی به او انداخت فقط چند سکه د ر داخل کلاه بود..او چند سکه داخل کلاه انداخت و بدون اینکه از مرد کور اجازه بگیرد تابلوی او را برداشت ان را برگرداند و اعلان دیگری روی ان نوشت و تابلو را کنار پای او گذاشت و انجا را ترک کرد. عصر انروز روز نامه نگار به ان محل برگشت و متوجه شد که کلاه مرد کور پر از سکه و اسکناس شده است مرد کور از صدای قدمهای او خبرنگار را شناخت و خواست اگر او همان کسی است که ان تابلو را نوشته بگوید ،که بر روی ان چه نوشته است؟روزنامه نگار جواب داد:چیز خاص و مهمی نبود،من فقط نوشته شما را به شکل دیگری نوشتم و لبخندی زد و به راه خود ادامه داد. مرد کور هیچوقت ندانست که او چه نوشته است ولی روی تابلوی او خوانده میشد:
امروز بهار است، ولی من نمیتوانم آنرا ببینم !!!!!
وقتی کارتان را نمیتوانید پیش ببرید استراتژی خود را تغییر بدهید خواهید دید بهترینها ممکن خواهد شد باور داشته باشید هر تغییر بهترین چیز برای زندگی است.
حتی برای کوچکترین اعمالتان از دل،فکر،هوش و روحتان مایه بگذارید این رمز موفقیت است ....

لبخند بزنید...

تعداد صفحات : 17

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 167
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 1,307
  • بازدید کلی : 35,038
  • نمونه بلوک 1

    نمونه متن بلوک 1