loading...
A E M - IAUKhSh
دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 79 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 69 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

Haptica ساعتی به خط بریل
  


افراد نابینا برای اطلاع از زمان از ساعت های مخصوصی

 

استفاده می کنند که زمان را برای آنها به صورت صوتی اعلام می کند. نمونه های مختلف دیگری هم برای این افراد عرضه شده که آن ها با لمس عقربه و برجستگی های موجود درآن می توانند ساعت و زمان را تشخیص دهند. البته نمونه های گویا در مکان های شلوغ و پرسروصدا کارایی زیادی ندارد. ‏یک طراح خوش فکر بنام دیوید چاوز ساعتی طراحی نموده که در آن از خط بریل که خط نوشتاری نابینایان می باشد برای اعلام زمان استفاده می شود. فرد با لمس صفحه آن و با توجه به اعداد مشخص در خط بریل میتواند زمان و ساعت را بخواند. این ساعت که نامش Heptica است علاوه بر اینکه از خط بریل برای اعلام ساعت استفاده می نماید دارای طرحی جذاب و زیبا است که خواهد توانست بازار خوبی را بدست آورد و جایگزینی جدید برای مدل های قدیمی تر شود. البته هدف این ساعت فقط افراد نابینا نیست. در واقع بسیار از افراد ممکن است علاقمند باشند چنین ساعتی داشته باشند. برای همین موضوع این طراح یک دفترچه راهنما به همراه تیشرت و مچ بندی را طراحی کرده که روی آنها روش خواندن خط بریل آموزش داده شده است. ‏دیوید چاوز هنوز تولید این ساعت را آغاز نکرده و در حال حاضر در تلاش برای جذب سرمایه و راه اندازی خط تولید Heptica است.

 

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 84 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

مددكاري فردي( كار با فرد)" (case work)

مددكاري فردي:

، هنري است كه دانش ومعلومات مربوط به علم روابط انساني و مهارت درايجاد رابطه را به كارمي گيرد تا استعداد نهفته ومكنون افرادرابرانگيزاند. مددكاري فردي فعاليتي سازمان يافته است كه به افرادي از جامعه كه به نوعي به آن نيازمند هستند عرضه مي شود تازمينه رضايت مندي واستقلال آنها را فراهم سازد.

همچنين منابع اجتماعي متناسب ومربوط را به حركت درمي آورد تا سازگاري بهتري بين مددجو ومحيط وي ايجاد شود.

در مددكاري فردي نحوه رابطه با مددجو به صورت

face to fac يا چهره به چهره است .

اصول و فنون درمددكاري فردي:  (در ادامه مطلب)

 

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 67 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
مردان از زندگی مشترک چه می خواهند؟
طرز فکر خانم ها درباره خواسته هایی که آقایان دارند، موجب می شود همیشه از دست آنها دلخور و عصبانی باشند و از داشتن یک زندگی مشترک رو به رشد، فوق العاده، صمیمی و رمانتیک ناامید شوند. طرز فکر آقایان درباره خانم ها نیز به همان اندازه آنها را دلسرد می کند.
طرز فکر خانم ها درباره خواسته هایی که آقایان دارند، موجب می شود همیشه از دست آنها دلخور و عصبانی باشند و از داشتن یک زندگی مشترک رو به رشد، فوق العاده، صمیمی و رمانتیک ناامید شوند. طرز فکر آقایان درباره خانم ها نیز به همان اندازه آنها را دلسرد می کند.

حتما لازم نیست این طور باشد به شرط این که بدانیم زن و مرد در وهله اول هر دو انسان هستند و خواسته های مشابهی دارند.

من از آقایان و خانم هایی که به رشد و پیشرفت شخصی خود اهمیت می دادند سوال کردم که برای ساخت یک زندگی مشترک عالی چه خواسته هایی از همسر خود دارند. پاسخ آنها می تواند برای شما غیرمنتظره باشد. در این مقاله متوجه می شوید که خواسته های آقایان دقیقا با آن چه خانم ها در این باره فکر می کنند. منافات دارد. هم چنین شما خانم ها با نکاتی آشنا می شوید که به وسیله آنها مرد ایده آل خود را حفظ کرده و زندگی مشترک فوق العاده ای خواهید داشت.



دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 94 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

مددكاري اجتماعي

حرفه اي است مبتني براستعداد ، مهارتها ودانش خاص به منظورفراهم آوردن شرايط مادي ومعنوي براي افراد واقشارنيازمند جامعه، به گونه اي كه در جهت شناخت و رفع مشكل خود برانگيخته شوند .

روشهاي مستقيم آن عبارتنداز

1. " مددكاري فردي ( كاربافرد

2. ) مددكاري گروهي ( كارباگروه

3. ) مددكاري جامعه اي( كارباجامعه.

سه روش غير مستقيم آن نيزشامل

1- مديريت درمؤسسات خدمات اجتماعي

2- تحقيقات رفاه اجتماعي

3- اقدامات اجتماعي مي شود

هدف مددكاري:

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 63 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

مهارت حل مسأله

شكست يك راه حل پايان همه راه حل ها نيست ...

 مسائل و مشكلات بسياري در زندگي وجود دارند كه نيازمند تلاش براي كنار آمدن با آن و حل آنهاست. زندگي بدون مشكل و استرس وجود ندارد و در واقع آنچه در شكل سختي با مشكلات زندگي تجربه مي شود، چهره واقعي و منطقي زندگي است.وجود مشكل در زندگي طبيعي است. هنر زندگي در توانايي و مهارت در حل مشكلات و كنار آمدن با آنهاست. در واقع خوشبختي انسان درآن نيست كه با هيچ مشكل و مسأله اي روبرو نشود بلكه در آن است كه به هنگام رويارويي با آنها توانايي حل آنها را داشته باشد. بعضي از افراد در مقابل كوچكترين مسأله و مشكل دچار ناراحتي و پريشاني مي گردند و قادر به برطرف كردن آن نيستند. اينگونه افراد مستعد انواع آسيب هاي اجتماعي و رواني هستند، افراد ديگري نيز هستند كه با بحران هاي بسيار سختي روبرو مي شوند و توانايي آن را دارند كه با موفقيت آنها را پشت سربگذارند. يكي از دلايلي كه اينگونه افراد را توانمند مي سازد و امكان موفقيت را در بحران ها فراهم مي سازد اين است كه از روش هاي صحيحي جهت حل مسائل استفاده مي كنند.درحاليكه افرادي كه به هنگام رويارويي با مشكلات دچار پريشاني مي شوند فاقد اين توانمندي مي باشند.
اينگونه افراد در صورت وجود مشكل خود را ضعيف يا بي كفايت مي دانند،خود را سرزنش و ملامت مي كنند، بدون تفكر و تحمل و عجولانه عمل مي كنند و يا از مشكل فرار مي كنند و قدرت تفكر در مورد راه حل هاي مناسب تر و سازگارانه تر را ندارند.

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 104 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

نظریه رشد شناختی ژان پیاژه

ژان ویلیام فریتز پیاژه (Jean William Fritz Piaget)

 

ژان ویلیام فریتز پیاژه روان شناس.زيست شناس .منطق دان ، و شناخت‌شناس سویسی‌ست که به خاطر کارهایش در روان شناسي رشد و شناخت شناسي شهرت یافته‌است.

پياژه در کارهای اولیهٔ خود در زمینهٔ زیست‌شناسی، به این باور رسید، که اعمال زیست‌شناسانه عبارتند از گام‌هایی که در مسیر سازش‌یابی با محیط فیزیکی اطراف، و به منظور کمک به سازمان‌یافتگی آن برداشته می‌شود.

ژان پیاژه در 9 آگوست 1896 در نيوشاتل سويس به دنیا آمد و در 16 سپتامبر 1980 از دنیا رفت.پدرش زندگي خود را صرف وقف ادبيات  اساطيري و تاريخي نيوشاتل كرده بود و مادرش زني فوق العاده باهوش. پر انرژي ومهربان ولي تاحدودي عصبي بود .پياژه از پدرش آموخته بود كه كارها را به صورت منظم و سيستماتيك انجام دهد اما عصبي بودن مادرش او را به سمت تحقيق در زمينه روانكاوي و روان درماني كشاند . پدر بزرگش آنچنان او را تحت تاثير قرار داد كه به سمت مطالعه فلسفه و معرفت رهنمون شد.پياژه به موضوعاتي چون مكانيك پرندگان وفسيل ها و صدف هاي دريايي زماني علاقمند شد كه هفت سال بيشتر نداشت . ژان پیاژه در سن یازده سالگی کارش را به عنوان یک پژوهشگر آغاز کرد و در همان سال نیز مقاله کوتاهی درباره گنجشک آلبینو (سپیدتن) نوشت. او مطالعاتش در زمینه علوم طبیعی را ادامه داد و از دانشگاه نوشاتل سوئیس، مدرک دکتری جانورشناسی دریافت کرد. او سپس به روانکاوی علاقه‌مند شد و یکسال در مؤسسه‌ای که آلفرد بینه تأسیس کرده بود به کار پرداخت.

 

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 83 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

برایت آرزو می کنم ...



برای تو و خویش
چشمانی آرزو می‌كنم
كه چراغ‌ها و نشانه‌ها را
در ظلمات‌مان ببیند.

گوشی
كه صداها و شناسه‌ها را
در بیهوشی‌مان بشنود.

روحی
كه این همه را
در خود گیرد و بپذیرد.

و زبانی
كه در صداقت خود
ما را از خاموشی خویش
بیرون كشد
و بگذارد
از آن چیزها كه در بندمان كشیده است
سخن بگوییم.

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 70 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

چطور با هم می توانیم اختلافات را حل کنیم؟
بسیاری از زوج های جوان نمی دانند چگونه باید دعوا کنند و یا چگونه به دعوا فیصله دهند. واقعیت این است که به رغم تصور بسیاری، دعوا کردن با همسر می تواند تجربه وحشتناکی نباشد و البته پایان دادن به آن نیز آن قدرها سخت نیست.
آشنایی با «مهارت حل اختلاف» به ما کمک می کند تا دعواهای زن و شوهری را به شکلی درست مدیریت کنیم.
دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 59 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

انجمن علمی مددکاری اجتماعی خمینی شهر افتتاح سایت انجمن عملی مددکاری اجتماعی استان اردبیل را تبریک می گوید

امیدواریم که این سایت در اعتلای فضای علمی مددکاری اجتماعی موثر باشد.

تعداد صفحات : 17

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 167
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 113
  • بازدید سال : 1,341
  • بازدید کلی : 35,072
  • نمونه بلوک 1

    نمونه متن بلوک 1