loading...
A E M - IAUKhSh
دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 77 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

منشوراخلاقي وسوگندنامه مددكاري اجتماعي" affidavit) ـ (affidavy

برخي ازحرف ومشاغل به جهت اهمّيت وحساسيتي كه دارند داراي منشوراخلاقي ويژه اي در قالب

"سوگند نامه"هستند كه داوطلبين ورود به اين مشاغل، پس ازفراغت از كسب علم و معرفت مورد نظر واندوختن مهارتهاي لازم، قبل از ورود به عرصه فعاليت، طي مراسم ويژه اي بامقدسات و باورهاي خود پيمان مي بندند كه پاي بنداصول حرفه اي وارزشهاي اخلاقي خاصي باشند و در كوران زندگي و فشارهاي شغلي لحظه اي ازآنهاغافل نشوند. پزشكي، پرستاري، قضاوت و مددكاري اجتماعي ازاين قبيل مشاغل اند . مددكاران اجتماعي در زمان فراغت از تحصيل پاي بندي خود را به اموروزمينه هاي در قالب "منشوراخلاقي"اعلام مي دارند و با خداي خود پيمان مي بندند كه لحظه اي از آن غافل نشوند و در هيچ شرايطي ازآن سرپيچي نكنند . در ذيل به بخشهايي ازاين"سوگند نامه"اشاره مي كنم:

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 69 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

مددكاري اجتماعي خود به شاخه هاي زيادي تقسيم مي شود كه عبارتنداز:

1- مددكاري اجتماعي رواني( كار با بيماران رواني ) psychiatric social work(psycho)

2- مددكاري اجتماعي بهداشتي - درماني( تَن پزشكي - مددكاري پزشكي ) medical social work

3- مددكاري اجتماعي صنعتي( كار با كارگران ) industrial social work 

4- مددكاري اجتماعي تربيتي( كار با دانش آموزان وافراد بزهكار)

5- مددكاري اجتماعي حقوقي( كار در دادگاه خانواده ومدني خاص )

6- مددكاري اجتماعي خانوادگي( به عنوان مشاورخانواده ) family social work

7- مددكاري اجتماعي معلولين( كار با معلولين جسمي حركتي ، به عنوان عضوي از تيم توانبخشي ) handicaped social work

 

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 71 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

«هنوز آنطور که بايد و شايد چيزي نمي​خورد. خوب راه نمي​رود. هنوز دندان در نياورده. همچنان درست و حسابي صحبت نمي​کند» لطفا آرام باشيد. اين نگراني​ها را دور بريزيد. مادرها معمولا براي واکنش​هاي فرزندانشان در دوران نوزادي زيادي بي​تاب هستند. آنها براي اينکه بچه​هايشان به حرف بيفتند، راه بروند، دندان در بياورند  يا غذا بخورند بيش از حد عجله مي​کنند. اگر چه بايد صبوري بيشتري خرج کنند. شايد اگر شما مادرهاي محترم بدانيد و آگاه باشيد که بچه​ها در دوره​هاي سني مختلف (در دوران نوزادي) به فاصله هر دو، سه ماه استارت واکنش​هاي جديدي را مي​زنند و از زمان دقيق هر واکنشي باخبر باشيد آن وقت کمتر دل را به نگراني​هاي بي​مورد مي​سپاريد. در اين مطلب در دوره​هاي زماني مشخص با هر قدمي که فرزندتان از قدم برمي​دارد آشنا مي​شويد.


 

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 35 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
   دروغگویی طبیعی است؟

بچه‌ها به دلایل مختلفی دروغ می‌گویند. در بسیاری از موارد این رفتار، تنها بخشی از روند طبیعی رشد آن‌هاست. همه بچه‌ها گاه‌گاهی دروغ می‌گویند. اما برای این‌كه بدانید با دروغگویی آن‌ها چطور برخورد كنید باید به سن آن‌ها توجه كنید. علاوه بر آن، برخورد شما به موقعیت خاص و موضوعی كه كودك در مورد آن دروغ گفته و قوانینی كه برای خانواده خودتان درنظر گرفته‌اید هم بستگی دارد.

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 94 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

تحلیل جامعه شناختی موضوع تجاوز به عنف

هم‌چنین استاد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر نیز دکتر محمدرضا ایروانی در خصوص چرایی وقوع چنین جرایمی در جامعه ایرانی تصریح کرد: در جوامع صنعتی و پیشرفته نیز خشونت علیه زنان وجود دارد ولی شدت آن مانند کشورهای جهان سوم نیست. با این حال زنان در این جوامع نیز شهروند درجه دوم محسوب می‌شوند.

ایروانی اظهار کرد: اگرچه زنان در برخی از جوامع از حقوق اجتماعی و سیاسی نسبتا خوبی برخوردار هستند اما با وقوع چنین حوادثی بازتاب‌های اجتماعی برای زنان سنگین‌تر و بیشتر است که در کشورهای اسلامی چرایی این گونه حوادث به چهارچوب‌های هنجاری، نگرشی، فرهنگی و … برمی‌گردد و در جامعه ایران نیز به خاطر مسائل سنتی، دینی و عقاید مردم باید میان زن و مرد حریم‌های خصوصی حفظ شود که ترکیب این عوامل با یکدیگر موجب ایجاد فرهنگی خاص در کشور شده است که نباید نام افراد مجنی علیهم افشا شود زیرا زندگی آنان به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

 

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 40 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دو دیدگاه درباره دلایل بروز بزه تجاوز به عنف دکتر محمدرضا ایروانی

وی با بیان اینکه در برخورد با این گونه پدیده‌ها دو نگرش در بین جامعه‌شناسان وجود دارد، تصریح کرد: دیدگاه نخست علت وقوع چنین حوادثی را مربوط به ساخت و وضعیت موجود جامعه همچون بدحجابی می‌داند که دیدگاهی محافظه‌کارانه است و بر اساس این دیدگاه تنها زنان باید خود را حفظ کرده و شئونات را رعایت کنند ولی دیدگاه دوم که در کشورهای دیگر رایج است زنان و مردان در کنار هم در جامعه وجود دارند و آمار چنین اتفاقاتی کمتر است. در کشور ما دیدگاه اول حاکم است که به همین دلیل پدیده‌های آسیب‌زا رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه آستانه تحریک جنسی در کشور بسیار پایین است، خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان امکان سفر به خارج از کشور را ندارند و به استفاده از اینترنت و ماهواره روی می‌آورند و چون سطح نگرش افراد در جامعه بسته است، زمانی که پدیده‌های خارجی را مشاهده می‌کنند دچار دوگانگی شخصیتی می‌شوند، چرا که در جامعه، گروهی سنتی و گروهی دیگر مدرن می‌اندیشند.

 

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 49 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دلایـل خــیانـت مـردان را بـدانـیـد

«آیا مردان می توانند برای همیشه به یک زن وفادار بمانند؟» و به عبارت دیگر «آیا چند همسری طبیعت مردان است؟» مردان شاید «ذاتا» در این مسئله نقطه ضعف داشته باشند اما برای هر نقطه ضعفی چاره ای هست و نباید این «پاشنه آشیل» مردانه را طبیعی و قابل پذیرش به حساب آورد. گفتیم که یک مرد باید یاد بگیرد که چطور با وسوسه ها کنار بیاید و چطور یک رابطه عاشقانه و آرام بخش طولانی مدت را قربانی یک رابطه هوس آلود آرامش به هم زن نکند. البته در مقابل، یک زن هم باید بیاموزد که چطور درست مثل مادری که از فرزندش مراقبت می کند، از عشقش هم مراقبت کند. (نگران نباشید! هنوز خیلی وارد این بحث نشده ایم. فعلا فقط شوهر عزیزتان را داریم «تادیب» می کنیم!)

در این موضوع، درباره ۲ اشتباه مردانه و ۲ اشتباه زنانه در همین زمینه صحبت می کنیم؛ اشتباهاتی که باعث می شوند وسوسه ها بتوانند کار خودشان را بکنند ...

اشتباه اول مردانه: اگر شخص دیگری را جایگزین کنید

 

 

 

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 53 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بمناسبت گرامیداشت روز جهانی نابینایان

بیست و سوم مهرماه، روز جهانی نابینایان در هر سال گرچه می تواند نور امیدی را در چشمهای بی قرار روشندلان ایجاد کند اما گذر از این روز بدون توجه به وعده ها و دلگرمی هایی که به این قشر داده می شود همیشه شب تار این افراد را تارتر می کند. یک نابینا درست مانند یک فرد عادی حق زندگی و بهره مندی از تمام امکانات را دارد اگر چنانچه روند بی تفاوتی نسبت به نابینایان ادامه یابد ممکن است آنها گوشه نشین شده و به راحتی نتوانند با اجتماع خود ارتباط برقرار کنند.

نابینایان برای یافتن استقلال مالی به شغل، برای رفت و آمد در خیابان به امنیت و آسایش و برای تشکیل زندگی علاوه بر این موارد به مسکن نیز نیاز دارند. سهم این افراد از زندگی باید برای مسئولین با اهمیت تر شود. آنان نباید تنها در روز جهانی نابینایان به فکر این اقشار بیفتند و بعد تمام وعده های خود را نسبت به آنها به فراموشی بسپارند. مسئولین باید به قول های خود عمل کنند و نهادهای فرهنگی باید به مردم و جامعه نحوه روبرو شدن با یک نابینا را آموزش دهند تا همه ما به هنگام برخورد با آنها شیوه های رفتاری مناسبی را به کار ببندیم.

یکی از روشندلان می گوید: مهر ماه که می شود روزها را با دستانم شماره می کنم تا به بیست و سوم ماه برسم آخر تنها روزی که من و دوستانم مهم می شویم همین روز است، در این روز تمام نگاه ها به عصای سفید و چشمان تاریک ما جلب می شود در این روز مسئولان حرف ها و وعده های قشنگی به ما می دهند و به لمس کردن عصای سفید و عینکی که پشت آن جز تاریکی نیست می پردازند وقتی این روز تمام می شود تمام غصه های دنیا به روی شانه هایمان سنگینی می کند و وعده ها و دلجویی های آنها تنها در حد همان حرف و سخن باقی می ماند. کسی در کوچه تاریک چشم های ما قدم نخواهد گذاشت و حاضر نیست لحظه ای زندگی را مانند ما از پشت عینک به تماشا بنشیند. حرف های زیادی داریم اما همیشه تا خواستیم صحبت کنیم به ما از سر ترحم و دلسوزی نگاه شد و عمق حرفهای ما در حاشیه ماند ... !

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 76 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

تست روان شناسی اعتماد به نفس

نمره اعصاب شما چند است؟


این یک آزمون استاندارد روان شناسی است. شما باید خودتان را در هر یک از ده موقعیت زیر تصور کنید و گزینه مناسب خودتان را پیدا کنید و علامت بزنید. بعد از آن، باید نمره مناسب خودتان را در پرانتز انتهای هر گزینه بخوانید و مجموع نمرات تان را حساب کنید تا بفهمید که آیا شما از آن آدم هایی هستید که زیر فشارهای زندگی، به هم می ریزند و تسلیم می شوند یا اینکه با صبر و اعتماد به نفس، در برابر مشکلات زندگی مقاومت می کنید و می ایستید.

 

دانشجویان مددکاری اجتماعی خمینی شهر بازدید : 85 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

من از خدا خواستم ...


 

من از خدا خواستم که پليدي هاي مرا بزدايد
خدا گفت : نه
 

 
 
  آنها براي اين در تو نيستند که من آنها را بزدايم .بلکه آنها براي اين در تو هستند که تو در برابرشان پايداري کني


من از خدا خواستم که بدنم را کامل سازد
خدا گفت : نه

 
 
 روح تو کامل است . بدن تو موقتي است


من از خدا خواستم به من شکيبائي دهد
خدا گفت : نه

 
 
  شکيبائي بر اثر سختي ها به دست مي آيد. شکيبائي دادني نيست بلکه به دست آوردني است



 

تعداد صفحات : 17

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 167
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 110
  • بازدید سال : 1,338
  • بازدید کلی : 35,069
  • نمونه بلوک 1

    نمونه متن بلوک 1